tisdag 9 april 2013

Den viktiga vikten

Första frågan jag fick på strålningen idag var:
-Hur går det med maten?

Jag förklarade läget,  att det går men inte mer än så.
Försöker med soppor, krämer,  fil, lite grönsaker men
jag känner mig konstant hungrig.

Sa lite skämtsamt sen att jag ändå skulle behöva
tappa några kilon...

Gå ner i vikt under strålningen är ajabaja då stråldosen
är anpassad efter vikt, plus att man är nog trött ändå.
Så det var troligtvis det värsta skämt jag kunde dra och var
inte alls uppskattat.

Men nu funderar jag hur tusan jag ska kunna bibehålla vikten
när jag lever på flytande?

Fick ställa mig på vågen och den visade
fem kilo mindre än för tre veckor sedan.
Hur mycket jag tappat sista veckan vet jag inte då jag inte vägt
mig på ett tag.
Men nu gäller det att försöka att inte tappa mer.

Ska få träffa en dietist på fredag få se vad hon säger.
Sen händer det ju att dietister har lite märkliga idéer
men jag lovar att försöka lyssna...

Imorgon ska jag i alla fall prova mosa mig ett ägg till frukost,
kan funka, ägg ska va bra...har jag hört.

Smarta tips och trix gällande lättsvald näringsrik mat mottages tacksamt.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. Kanske proteinpulver skulle vara något, det äter ju de som "bygger sin kropp" så det måste finnas någon typ av näring i den. Jag vet oxå att det finns näringspulver som man blandar i maten, man kan få det på recept. Keep up the Good work!!!

    SvaraRadera