torsdag 18 april 2013

Grattis till Sveriges bästa Skellefteå AIK

Bor man i Skellefteå idag, så vet man att det är en stor dag.
35 år sedan sist och nu var det väl ändå på tiden.
Jag pratar om hockey, Sveriges bästa lag heter Skellefteå AIK
och det är med stor spänning jag följt hela säsongen.

Bitit mig i naglarna, hoppat i soffan och klappat händerna.

Grattis Skellefteå AIK till Guldet och vilken otrolig insats ni gjort den här säsongen.

Måste säga att trots att jag aldrig tidigare varit intresserad av hockey,
så har det räddat mig många gånger under de senaste månaderna.
Vad ett hockeymål kan göra en människa glad, är det inte lite märkligt?
Att den jobbigaste dagen kan vända till något positivt bara på grund av
en bit vulkaniserat gummi är helt ofattbart!

Förutom en stark seger från "våra grabbar" har dagen bjudit på
hudvård och makeup-kurs "Look good...feel better..."
Väldigt trevligt måste jag säga, även om jag inte tillhör de som överdriver
användandet av smink eller andra typ av hudvårdsprodukter, men det är
väl aldrig för sent att börja bry sig om sig själv?

En stor necessär fick jag med mig därifrån och kan hända jag får användning för
något av det.

 I övrigt har jag nu fyra strålningar kvar men de tre sista gör jag nästa vecka och
gissa om det känns skönt att få åka hem för helg imorgon?

Har fått en salva och en kortisonlösning att smörja på strålningsområdet för att
lindra klådan, hoppas innerligt att det hjälper så kanske det blir lite lättare att sova ikväll.
Var lite kämpigt igår, hur jag än låg så kom jag åt området och det kliade bara mer...
men vad är lite klåda i jämförelse med ett SM-guld?

Grattis igen till grabbarna i Sveriges bästa lag, nu kan jag sova gott!

Stilstudie i hockey-tittande


För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. 35 år .... jag var ju inte ens född då! Nja.. kanske lite i allafall men det är så roligt!
    Gillar din stilstudie! Hade jag haft en egen så hade den sett likadan ut :)

    SvaraRadera