söndag 25 november 2012

Vår i Novembermörkret

Så var det gjort,
det där som i fredags kändes så hopplöst och avlägset.

Julen har fått börja smyga sig in i huset
men jag kan lova att stämningen finns inte på plats.

Skulle gissa att det är fler än jag som tycker det känns bakvänt
att hänga upp de röda gardinerna när det är vårväder ute.

Hoppas julkänslan så småningom ger sig till känna,
men det känns väldigt avlägset.
Huvudet känns proppat med så mkt annat,
så julen känns inte som det jag prioriterar i första hand.

Ska försöka ta fram några tomtar innan Lucia,
julgranen får vänta till någon dag innan jul
och julbaket blir om det blir,
annars går det nog bra att köpa det fika man kan tänkas behöva.

Känner mig inte som den bästa mamman,
men när jag tänker på det, så ligger prioriteringarna på att jag ska må bra,
att barnen ska må bra och att mannen ska må bra.
Och att vi får vara tillsammans...

Och får vi bara det, så klarar vi oss fint, med eller utan julstämning.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar