lördag 3 november 2012

Kan himlen aldrig vänta?

Så slås jag av tanken igen,
ingen, vare sig gammal eller ung ska behöva drabbas av denna vidriga sjukdom.

Ingen ska behövs förlora sitt liv till detta monster.

Ingen ska behöva förlora någon de älskar på grund av denna parasit.

Himlen har fått en ny liten ängeln, jag kände inte föräldrarna men jag känner för dom.
Det gör så ont i hjärtat på mig för deras skull, kan inte ens föreställa mig hur smärtsamt det ska vara.

Cancer, fuck cancer!

Blir så arg och samtidigt så ledsen, kan inte acceptera att livet är så orättvist.

Kan inte acceptera att någon ska behöva förlora sitt liv till denna skitsjukdom.

Ta hand om varandra, bry er om varandra, glöm inte bort varandra och ta ingenting för givet.

Styrka till alla er som älskar någon som just nu slåss mot cancern eller förlorat någon ni älskade till denna orättvisa sjukdom.

Styrka och mod till er som kämpar mot den, ge aldrig upp!

Ta inte livet för givet, lev nu!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar