torsdag 29 november 2012

Dag ett, sista FEC

Får en känsla av att det är värre den här gången än förra.
Resonerar med mig själv och det kan ju ha att göra med
att det är så länge sen sist.
Kanske har jag förträngt litegrann hur det kändes.

Kroppen har fått återställa sig fysiskt och blir nu plötsligt sänkt igen.

Kan vara så.

Tillbringat dagen med att sova, snegla på tv, lyssnat på film och sovit.
Känner mig nästan lite levande död.
Zombievarning på mig.

Men jag vet att de går över, ge mig några dagar så försvinner topparna av eländet
och jag orkar med och mer.

Det är så skönt att veta att det är sista gången jag ska må på just det här sättet.
Hur jag kommer att må av Taxoteren är det inte ens lönt att spekulera i,
men utgår jag i från vad jag hört och läst, så ska jag nog i alla fall må lite bättre.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar