onsdag 28 november 2012

Fuck Off FEC

Umeå idag, resan startade ganska precis 07:00.
Hade sällskap av min underbara pappa och det kändes toppen.

Kändes igår kväll på ett sätt onödigt att åka,
samtidigt nyttigt och bra att få fram sina funderingar.

Träffade Dr Y, först pratade vi om hur jag mått och hur jag mår.
Vi pratade om gårdagens provresultat, vi pratade om svaret jag fått
att det inte skulle bli någon behandling.

Dr Y såg för en liten stund rätt så lurig ut.
Sen berättade han att han pratat med hematologen,
det de konstaterade då, var att det totala antalet via blodkroppar var lågt
MEN
den delen vita som bekämpar infektioner, var normal.

Så jag skulle få min behandling...

ÄNTLIGEN!!!

Sjukt härlig känsla infann sig och lugnet med den.

I  övrigt konstaterades att vi inte skulle sänka FEC:en ytterligare,
jag kommer att ta Neulastan som vanligt på dag fyra.
Jag kommer däremot att få kolla mina blodvärden en gång i veckan
så att de får hundra koll på vad det egentligen är som försegår.

Så idag mina vänner har jag fått min sista kur med FEC.
Och jag törs lova att jag har inga som helst planer på att pumpa i mig denna hallonsaft igen.

Det känns otroligt skönt att kunna lägga FEC:en bakom mig.
Jag är nu halvvägs genom cellgifterna och äntligen händer det något.

Ligger just nu i soffan, mår väl lite sisådär, men samtidigt så känns det så skönt att få göra det här idag.
Känner hur hjärnan varvar ner och det blir svårare och svårare att forma orden till meningar.

Mår piss, men ändå så himla bra...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

5 kommentarer:

  1. Känns konstigt att skriva Äntligen när jag vet att du just nu måste må dåligt men i denna jävla sjukdomen är det ändå positivt snart är den delen över och du får känna att du är på väg igen mot att bli CANCERFRI ha det så bra som det går KRAM från Ulle

    SvaraRadera
  2. Du är en sann hjälte Jenny. Keep it up! /Junker

    SvaraRadera
  3. Vad härligt (förutom att du mår fruktansvärt just nu) men det måste kännas skönt att vara på sista FEC!
    Hur fortsätter behandlingen nu, eftersom du sa att du är halvvägs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halvvägs med cellgifterna, kommer att få tre kurer med Taxotere. Sen blir de 25 ggr strålning... Och sen är jag klar!! :)

      Radera
  4. Så bra att du äntligen fått din sista FEC!! Hoppas illamåendet går över snart också. För mig så var Taxoterre inte alls lika jobbig att få, mådde inte dåligt eller så, däremot fick jag ganska ont i kroppen, men det vara bara ca 4 dagar som det kändes jobbigt. Hejja Jenny - nu är du halvvägs :). Kram

    SvaraRadera