onsdag 21 november 2012

Kan inte vara bra

Börjar vara plågsamt.
Inte hört något från Dr Y, ringde själv onkologen istället.

Känner att jag inte får svar på mina funderingar men så mkt kunde jag få fram  att det inte är bra att vänta för länge mellan behandlingarna.

Känns inte bra det här.
Känns som att det måste finnas något de kan göra för att höja blodvärdet.
Känns just nu som att jag är beredd att göra vad som helst.

GE MIG MITT GIFT!

Dr Y skulle hur som helst höra av sig,
så mkt fick jag veta men inte när.
Inte ens ungefär när.

Väntan äter upp mig,
jag behöver få ett besked,
jag måste få gå vidare.
Jag klarar inte den psykiska påverkan som det här har på mig.

Försöker koppla bort, hålla tankarna borta men jag kan inte låta bli att oroa mig över vad allt detta har för effekt på slutresultatet.

Det här är rent ut sagt ett jävla helvete och jag är fångad mitt i och kan inget annat göra än att vänta...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. Överförjävligt Jenny. Hur svårt kan det vara att han ringer dig som det är lovat. Ring annars igen om och om igen om du orkar. Kram Lena D

    SvaraRadera
  2. Som himla jobbigt Jenny!
    Jag fick någon spruta som jag fick ta själv i magen i en vecka - kommer inte ihåg vad den hette, men den skulle göra att de vita skulle återhämta sig snabbare och det gjorde de verkligen den gången jag fick dem... Kan kanske vara nått att efterfråga?
    Håller tummarna för dig! Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tar Neulasta, som ska boosta de vita, jag får hemskt mkt värk av den, men de vita blodkropparna lyser med sin frånvaro... Tyvärr... :(

      Radera