söndag 4 november 2012

Ingen växtkraft

Tittar mig i spegeln och borstar bort några ögonfransar som fastnat på kinderna.

Än så länge är det mkt kvar av både fransar och ögonbryn, ingen annan än jag själv tycks se att de tunnas ut.

Förutom fransar och bryn har jag nu fläckar med sporadisk hårväxt mitt uppe huvudet och lite tunt fjun på armarna.

Konstaterar att den normala vinterpälsen lyser med sin frånvaro och överväger i stället att köpa en tunn sovmössa då den kalla kudden gör ont i skinnet.

Har nog aldrig längtat så mkt efter mitt hår som nu, kanske mest för att jag vet att det inte hjälper att försöka spara.
Hur mkt jag än väntar så blir det nu istället bara mindre.

Imorgon väntar provtagning, på tisdag förhoppningsvis behandling.
Sista FEC, behandling tre av sex.

Halvvägs!

Sen ska håret få växa fritt tills jag själv eventuellt bestämmer annat.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

1 kommentar:

  1. <3 kram <3 du gör det så bra jag är imponerad av din styrka och då menar jag styrka att våga känna alla känslor å försöka förstå det som nu går att förstå med denna jävla sjukdom , att ingen annan ser att ögon fransar och ögonbryn tunnas ut är för att dina otroligt vackra ögon lyser så starkt så det är dom man ser å du är vacker både med och utan hår men jag förstår att du längtar till det börjar växa ut igen men jag skulle inte bli förvånad om du sen någon gång kommer raka av dig håret för du passar verkligen i det men då är det ju ditt eget val.Att inte bestämma över min egen kropp och vad jag kan göra det hatar jag mest förutom smärtan att det är sjukdomen som styr och inte jag / Ulle

    SvaraRadera