torsdag 1 november 2012

Slut men lycklig

Känner mig lite upp och ner.
Glad och pigg, men trött och slut och lite grinig.
Ganska mkt grinig om ni frågar vissa
men upplever det nog inte så själv.

Bävar för tisdagen som kommer,
längtar samtidigt till att få göra bort sista FEC:en.

Upp och ner är tillvaron,
rastlös och massor jag vill göra.
Samtidigt vill jag bara gömma mig under täcket.

Har slipat lite spackel idag,
fick ont i armarna och gav upp.
Hjälpte ungarna att ordna i sitt sovrum,
blev helt knäckt.

Men jag ler inombords.

Vrickat.
Högst märkligt.

Så glad, trött, lycklig, uppgiven
på en och samma gång.

Funderar hur jag någonsin ska få koll på någonting
då känslorna alltid ligger utanpå kroppen
och viljan och orken aldrig tycks gå hand i hand,

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar