måndag 5 november 2012

Ja men alltså

Väntar, väntar, väntar och väntar!
Men vad i hela fridens dagar, ska jag måsta vänta hela dagen...?

Jo, tydligen!

Misstänkte att tanten på vårdcentralen inte alls hade i åtanke att göra som det stod på lappen:
"Proverna analyseras i Skellefteå och svar FAXAS senast 14:00"

Ringer ner på Onkologen, kollar om de fått svar, nope, inget svar.
Hon kollar av om de fått proverna skickade till sig, nope, inga prover.
Sköterskan ber att få återkomma.

Väntar, väntar och väntar...

Som jag misstänkte, inga prover analyserade i Skellefteå utan dom är på väg till Umeå.
Men va bra!
Grattis!

Så nu är det inte ens säkert att jag får veta idag om jag ska iväg eller inte.
Så himla tur då att jag ÄLSKAR att åka fram och tillbaka till Umeå i onödan.

Närå, jag är inte alls arg, snudd på lite lätt irriterad bara.
Visst ska väl Skellefteå också kunna analysera proverna?
Hur gör dom annars på akuten?
Teleporterar de proverna till Umeå?
Med tanke på hur snabbt man får svar där...

Tycker väl mest synd om pappa som ska skjutsa mig OM jag ska ner,
han får ju inte heller veta...
"Vi åker hur som helst"

Visst, ok, det går ju, men som sagt:
Det är ju så förbannat att trevligt att åka fram och tillbaka till Umeå, i onödan.

Suck, det ska då aldrig kunna bli rätt direkt...

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar