torsdag 28 februari 2013

Imorgon kommer känslorna

Fjärilar, elefanter och en ångvält i magen.
Nervös till tusen inför morgondagen.

Men vad kan jag göra?

Jag har ingen makt överhuvudtaget ,
det är bara att följa med på tåget och ta det som det kommer.

Trycker undan en massa känslor,
sparar dom tills imorgon.

Det är förmodligen både på gott och på ont,
men jag vill inte gå omkring och vara ledsen nu
om det visar sig imorgon att jag inte har något att vara ledsen över...

Så imorgon kan det nog bara gå på två sätt,
antingen spricker jag av glädje
eller så rasar jag av sorg.

Fast det är ju trots allt omöjligt att veta hur jag kommer att reagera...

Fördriver tiden idag med promenader, hög musik, kramar och ishackning.
Kanske ska jag försöka måla något också, men just den biten känns svår
när jag finner det lättast att måla när känslan är konkret.
Känslan just nu är diffus och ogreppbar...

Imorgon på morgonen väntar röntgen med härlig kontrastvätska
och sen någon gång under dagen förväntas jag får svar.

Orkar jag, så skriver jag om hur det har gått.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

9 kommentarer:

  1. skickar lite positivitet

    /Junker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det behövs verkligen! Kram på dig!

      Radera
  2. Tänker på dig och HOPPAS HOPPAS HOPPAS på ett bra besked imorgon KRAM /Ulle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag också men vill ändå inte hoppas för mkt. Kram!

      Radera
  3. Håller tummarna för gott besked!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, behöver alla tummar jag kan få! :) Kram!

      Radera
  4. Har med klump i magen läst dina inlägg i veckan, du vet att jag tycker att du skriver fantastiskt - "naket" och fyllt av känslor. Styrkekramar till dig och familjen, tänker på er <3 /Ewa i Skråm´

    SvaraRadera
  5. Du är en hjältinna - alla mina tankar är hos dej i morgon

    SvaraRadera