onsdag 27 februari 2013

Är det du Mr C?

Gårdagen var riktigt snurrig.
Tider bokades hit och dit och det slutade som jag skrev igår,
med att jag var och tog biopsin och som det lät så skulle jag få svar i samband med
röntgen på fredag.

Det var Dr X som tog biopsin.
Han klämde och kände först på knölarna och sa kort och gott:
- Jag vill inte påstå att jag hoppar högt...

Så även om jag försöker vara positiv, så känns det nog lite grann som att det är
Mr C som kommit på besök igen.
Trots det vet jag ännu inte vad jag ska känna...

Mötet med Dr X gick bra, trots att jag under en period kände mig rätt besviken på honom
men vi har träffats ett par gånger på "neutral mark" och igår kändes allt lika bra som jag tyckte
att det gjorde från början.

Önskar nu att veckan ska gå fort och att det ska bli fredag,
samtidigt får dagarna gärna gå väldigt långsamt så jag hinner njuta lite extra
innan ett eventuellt skitbesked.

Vad som händer om det nu är Mr C, har jag ingen aning om.
Men inställningen är och kommer alltid att vara densamma, skiten ska bort!!

Har för övrigt både idag och igår fått mig ut på promenad, värker i kroppen och
benen känns stumma, men själen blir glad och då tar jag "bieffekterna" med en klackspark.

Skickar kärlek och värme till alla er som stöttar mig på min resa!
Det är så skönt att inte behöva känna sig ensam!

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

6 kommentarer:

  1. Bra att de håller ett högt tempo på "lassa". Hoppas på glädjande besked./Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det känns faktiskt lugnande bara det att dom verkligen försöker hjälpa mig snabbt...

      Radera
  2. Hör att du är stark och laddad. Oavsett besked på fredag behöver det inte betyda ngnting för din friska framtid.
    långa varma kramar
    Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oavsett besked imorgon så kommer mitt fokus ligga på att ta mig igenom det. Kram!

      Radera
  3. Jenny, Skickar dig all styrka och kraft i hopp om att det kan hjälpa dig litegrann i alla fall! Skönt att du får undersökningarna snabbt så du får svar på vad du har med att göra! All styrka till dig - Kram C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Charlotte! Behöver all styrka jag bara kan få just nu. Kram!

      Radera