onsdag 12 juni 2013

Kom igen Jenny

Bryt ihop och kom igen!
Bryt ihop och kom igen!
Bryt ihop och kom igen!

Försöker få mig själv ur sängen, få mig själv att fatta
att visst, det fanns spår av MrC i vätskan.
Men inget tyder på att han fått fäste i lungan.

Och faktum är att jag gör ju det jag kan för att bli av med
dessa MrC-spår.

Önskar jag kunde göra mer bara...

Önskar att jag kunde göra något mer konkret.
Plocka ut cell för cell;  stampa på dom, förbanna dom.
Nä, istället knaprar jag piller för piller och hoppas att dom hittar rätt.

Trött, ont i kroppen, ensam.
Tycker synd om mig själv och känner mig riktigt ynklig.

Är det såhär det ska vara nu?

Har brutit ihop, nu måste jag komma igen,
här kan jag ju inte bli sittande.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

3 kommentarer:

  1. det är helt OK att bryta ihop.....bara du hittar gnistan att komma igen och det gör du ju. Hoppas att du kan finna ork och vara ute. Skit i allt som borde göras och gör det du vill.

    SvaraRadera
  2. Kramar till krigaren! Jag blir så ledsen för din skull att du måste ha och känna som du gör.Lider med dig och är glad att du är så stark och modig. Det är rätt: Låt inte Mr C lämna "fotspår" inne i dig.Ställ dig upp om du faller,borsta av dig och gå vidare.Energi-kramar i massor!!!

    SvaraRadera
  3. Bryt ihop hur mycket du vill. Man kan inte vara stark alla gånger. Din kropp och medicinen är på samma lag, och det är ett vinnarlag. Stor kram till dig Jenny / Lena D

    SvaraRadera