onsdag 15 februari 2012

Kalla mig aldrig lilla gumman

Jag vet att jag är trasig i kroppen, jag blir påmind om det varje dag.
Och jag vet att jag, enligt vissa är lite trasig i knoppen också, men det är bara sån jag är.

Men jag vet att jag kan göra de saker du kan, även om jag ibland får lida surt efteråt.
Och jag vet att det finns får i hagen, en del må vara svarta,
men om jag bara får chansen kan jag bli riktigt bra på de saker jag tar för mig.

Så snälla du, klappa mig inte på huvudet.
Kalla mig inte lilla gumman.
Om du inte tror att jag verkligen behöver det.

Och fäll då inga dumma kommentarer om att jag tagit mig vatten över huvudet
när jag är ute och skottar.

För det enda som händer är att jag ännu mer vill kunna göra allt det du kan...

...och möjligtvis att jag blir lite sugen på att slå dig i huvudet med spaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar