söndag 19 februari 2012

Hänt i veckan

Måndag
En vanlig dag på jobbet, så vanlig nu en dag på jobbet kan bli.
Fullt med överraskningar och man kan aldrig riktigt veta vad som ska hända i och utanför telefonen.
Föräldramöte på musikskolan.
Handling.
Konstaterar att lilla M har feber.

Tisdag
Min tur i ordningen att vara hemma med sjuka barn, hoppas att det ska är snabbt övergående.

Onsdag
Fortsatt feber i huset.
Inleder projekt, städa huset, då jag ändå inte har något annat för mig.

Torsdag
Hemma ännu en dag.
Projekt städning fortsätter.
Roar mig också med att skotta snö.

Fredag
Trött på att vara hemma.
Skottar ännu mera snö.
Fredagsmyser så gott det går.
Konstaterar att lilla T har feber.

Lördag
Lilla M, feberfri... Äntligen!!
Fast lilla T har fortfarande feber...
Lördagskvällen blir lyckad framför teven.
Natten däremot blir hyffsat sömnlös pga kraftiga vindar
i kombination med hostande barn.

Söndag
En tärd familj packar in sig i bilen för ett snabbt 60-årskalas.
Äter god tårta och alldeles för mycket kakor.
Ont i magen.
Snön som vi väntat på med inte längtat efter har börjat falla och
om allt faller ut som det verkar, ligger familjen däckade av förkylningen från helvetet imorgon.
Inklusive jag.

Nynnar svordomsvisan och försöker intala mig själv
att uttrycket; Man får vad man förtjänar,
INTE gäller mig...

För jag tycker inte att jag förtjänar det här...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar