lördag 6 augusti 2011

Pratat med arbetsförmedlingen...

I paniken kom jag på att jag skulle kontakta arbetsförmedlingen senast den 8/8 för att inte bli avskriven. Så jag kastade mig på telefonen och kom för ovanlighetens skull fram direkt.

Varför blir jag så där sliskigt otäckt trevlig så fort jag ringer olika instanser?

Skulle helst av allt vilja skrika åt dom när dom säger att jag måste bredda mitt sökningsområde. Skulle vilja be dom fara och flyga när de säger att jag måste söka ALLA jobb oavsett om de matchar eller inte.

Men jag blir en äcklig ja-sägare som bara tackar och tar emot.

Senast 20 september kommer jag att bli kallad för uppföljning av min handlingsplan om jag fortfarande är inskriven...
Då måste jag möta drakarna öga mot öga, fram tills dess ska jag öva på att säga NEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar