fredag 12 augusti 2011

Mina barn och andras ungar

Har just haft en diskussion med nån lustigkurre via nätet.

Mina barn spelar ett spel online där man kan chatta, köpa saker och skaffa vänner.
I förrgår kunde ena flickan inte logga in och vi mailade supporten.
Svaret blev att någon troligtvis "hackat" hennes användare och att vi var tvungna att bevisa att användaren var hennes.

Idag när andra flickan sitter på samma spel dyker min andra dotters användare upp och jag känner konstigt nog att jag hettar till ordentligt.
Visst det är bara ett spel, men får man verkligen bete sig hur som helst?

Så jag sätter mig och skriver några trevliga rader på chatten och får svaret:
"Fann ta dig, hackat användare, hahahaha"

Första spontana reaktion var SNORUNGE! fast jag skrev inte det.
Efter lite chattande fram och tillbaka har jag nu inte bara fått ett ganska tydligt "bevis" på att någon verkligen hackat användaren.
Jag har också fått ett bevis på att vi föräldrar inte har någon aning om hur våra barn beter sig över internet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar