onsdag 17 juli 2013

Mår bedrövligt

Länge sen sist...

Vet inte vart jag ska börja,
fattar mig kort.
Xelodan fungerade inte på mig.
Mådde uselt och MrC gav inte efter en millimeter.

Så nu ligger jag här efter en kur av ytterligare nya gifter,
Taxol och Avastin och lider med mig själv.

Spränger i kroppen, jag är fruktansvärt trött och jag
har en vänsterarm som inte fungerar då MrC i lymfarna på halsen
klämmer mot muskeln som går ner över nyckelbenet.

Konstant ont, konstant smärtlindring, konstant less denna förbannade sjukdom.

Jag vill leva nu, jag vill orka...
Jag vill rulla i gräset med barnen och skratta tills tårarna sprutar.

När ska det ta slut, när ska jag vakna?

Skriver inte så mycket nu då det känts som att det varit mest elände.
Vill inte belasta, även om det kanske är det jag borde göra,
belasta för att avlasta.

Dagarna som kommer är det Trästocksfestival här hemma.
Förra året hade vi helt fantastiska kvällar där och det var inget snack
om att vi skulle dit i år igen.

Vill och måste försöka hitta ett sätt, men hur ska jag orka?

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

14 kommentarer:

  1. Skickar lite energi /Junker

    SvaraRadera
  2. Skriv så mkt du orkar.... Även jag skickar energi... allt jag kan!! Kram

    SvaraRadera
  3. Kära Jenny, skriv av dig, det är inte att belasta, ingen kan i alla fall bära din börda det måste du göra själv, men du kan avlasta dig själv genom att ösa ur dig det du känner och tänker om din situation. Ser inget fel i det.

    Kram Anita i Uppsala
    som lever med spridd BC sen sommaren 2010

    SvaraRadera
  4. Du belastar inte. Känns det som avlastning för dig skall du absolut skriva. Det viktigaste är att du gör vad som känns bra för dig (gäller inte bara bloggen)/Kramar från oss på 3:an

    SvaraRadera
  5. Jenny! Det är jättebra att du delar med dig av dina tankar,smärta och bedrövelse.Ingen vill att du ska lida såsom du gör och jag tycker att du är helt outstanding som kämpar på! Du vet:"Eye of the tiger".....Det är ingen som kräver att du ska skriva eller göra något annat som du inte känner att du orkar.Det viktigaste är att du blir frisk och mår så bra du kan i läget du är nu.Be inte om ursäkt,snälla Jenny.Du är perfekt och duger mer än väl precis som du är! Kramar från Heléne

    SvaraRadera
  6. Fina Jenny. Belasta kommer du aldrig göra. Blir så ledsen när jag läser hur dåligt du mår. Mr C, dvs djävulen själv ska du besegra. Jag tror stenhårt på dig du fantastiska människa, men jag lider också med dig för att du har ont, mår skit och inte kan göra det du SKA kunna. Finns det något som kan hjälpa? Kan jag göra något? Finns det något som kan pigga upp? Tänker på dig. Många kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig varje dag, kraft att orka! Förbannade cancer, ja vad säger man Jenny? KRAM

    SvaraRadera
  8. Klart att du ska skriva, om du själv vill.
    Jag vet hur jobbigt det är med orken när man mår dåligt och har ont. Och hur tråkigt det är att inte kunna göra det man vill. Nu känner jag inte till den här festivalen, hur många dagar den varar och så, men kanske kan du välja ut en kväll att gå dit. Kram och lycka till med nya behandlingen! / Yvonne

    SvaraRadera
  9. skriv av dig klaga skrik du belastar ingen alla förstår att du måste få utlopp för alla dina känslor och man burkar må lite bättre efteråt önskar verkligen att du snart får rulla i gräset å skratta så tårarna sprutar att det här ar sista vändan och att MrC lämnar dig ifred NU men en grej skulle ju kunna vara att du försök få tag i en rullstol känns konstigt att tipsa om det eftersom jag själv hatar att sitta i min men när det står mellan att inte orka och bli tvungen att stanna hemma så är det faktiskt ett bra hjälpmedel som gör att man kan vara med och ha lite orka kvar när man kommer hem också STOR KRAM från Ulle

    SvaraRadera
  10. Kära Jenny! Jag vill skicka kärlek och kraft till dig! Och jag hoppas verkligen att du kan finna vägar att orka med Trästocks...att du mår så pass okej att du KAN gå. Du kan behöva all positiv energi som kan bidra till att du får mera kraft nu när du mår "flugor"! Kriget fortsätter och jag önskar jag kunde hålla din panna när du mår illa. Men kom ihåg att du kommer må bra igen! Bamsekramen från Tant Natta

    SvaraRadera
  11. Styrkekramar!!!

    Carina

    SvaraRadera
  12. Kära Jenny!Jag hamnade för första gången på din bloggsida idag, och ville på direkten gå till brevpapperet för att skriva en rad till dig!...Så här kommer.. från djupet av mitt hjärta.. Tankar,kraft, hopp,tro, tillit, styrka och kärlek..i största mängder, tillsammans med största Kramen, från Eva!

    SvaraRadera
  13. Jenny!
    Har nu funnit din blogg & insett hur tufft ni har det!
    Jag önskar, hoppas & ber att din behandling nu kommer att hjälpa!
    Jag sänder mina varmaste tankar & styrkekramar!

    // Åse

    SvaraRadera