fredag 26 juli 2013

Bättre och bättre nu?

Efter att tagit förnuftet till fånga och begett mig på akuten förra lördagen,
konstaterades orsaken till mitt dåliga allmäntillstån.

Vätska - i höger lungsöck

Först vänster två gånger och nu höger,  känns som ett dåligt skämt.
Men så var det och ett dränage sattes och 2 liter senare mådde jag mkt bättre.

Reagera snabbare säger alla, vänta inte, men är det så konstigt att
man drar ut på det, vem vill ha en slang rätt in i kroppen?

Tänker jag på det har jag nog burit denna vätska ett tag.
Inte konstigt man blir slut.

Men, men, nu mår jag i alla fall under omständigheterna bra.
Lite ont, eller riktigt ont ibland fast nu orkar jag hantera det.

Fattade själv beslutet häromdagen att sluta ta min grunddos av morfin.
Experiment då jag upplevde att det bara gjorde mig seg och trött.
Kan inte påstå att jag fått mer ont, så dom gjorde nog ingen nytra.

Misstänker däremot att jag fått en nervskada efter det andra dränaget,
har en pinvärk som strålar från stickstället och ut över revbenen.
Den smärtan har morfinet aldrig lyckats få bort.

Nåja, på måndag väntar Umeå med behandling nummer två.
Då ska jag ta upp mina funderingar.
Och förhoppningsvis få en lösning.

I övrigt har vi äntligen fått känna av lugnet och sommaren.
Jag har fått må bra och orkat göra saker med familjen.

Har varit en tuff vår och en hård start på sommaren,
tur att den inte är slut riktigt ännu.

För varje dag
För varje andetag
Ska allt bli
bättre och bättre

2 kommentarer:

  1. Du gör det verkligen bra,Jenny! Och du har så rätt:sommaren är långt kvar på,det kan ju vara fint ända in i augusti/september... Vad skönt att du fått känna av sommar och orkat göra saker med familjen!Sommarkramar till dig och familjen!

    Heléne

    SvaraRadera
  2. Jag följer dig på Instagram och på Facebook och har verkligen glatt mig åt dina härliga bilder ♥ Är så glad att du får njuta mellan varven.Vad skönt att bli av med 2 l (!!!!) vätska. Inte konstigt du mådde så dåligt. Sen håller jag med "de andra" - vänta inte så länge med att fara in !! Fy fan rent ut sagt vilket helvete du går igenom. Men du vinner kampen Jenny. I know it !! Massor av kramar från mig ♥

    SvaraRadera